Dzień dobry, dzień zły

 

– Obudź się! Otwórz oczy! Już dzień nastał…

Spoglądam w okno podejrzliwie. Noc ciemna jak otchłań. Co on wygaduje? Czyżby zmysły postradał?

– Noc jest. Daj mi spokój. – przewracam się na drugi bok.

 

– Obudź się! Ptaki śpiewają do ciebie tajemnice życia.

Słucham. Cisza przecież. Może sowa tylko przestrzega głucho przed cieniami nocy.

– Ptaki śpiewać będą dopiero gdy świt nastanie.

 

– Obudź się! Gwiazdy migotliwie wskazują ci drogę!

Zerkam ponownie spod ciepłej kołdry. Chmury skaczą po niebie jak oszalałe. Oj, jak łatwo wśród wariatów zgubić swą niepewną ścieżkę. Niechaj głupcy ryzykują.

 

– Obudź się! Twoje sny już spakowane, czekają na ciebie w korytarzu.

– Niech sobie jadą same. Spadam w przepaść, Ktoś mnie goni, Nie mogę znaleźć drogi – żegnam ozięble!

 

– Obudź się! Ktoś za tobą tęskni.

– Kto? – tym razem z nadzieją szukam w oknie odpowiedzi. Siedzi cierpliwie za oknem z przyklejonym do szyby nosem.

photo-1415604934674-561df9abf539

9 thoughts on “Dzień dobry, dzień zły

  1. Nie znałem tego słowa :), ale sprawdziłem w necie i właśnie o to dokładnie mi chodziło.
    „Oj, jak łatwo wśród wariatów zgubić swą niepewną ścieżkę”….. Prawda?

    Polubione przez 1 osoba

  2. Jestem w trakcie czytania ‚Oswiecenie zwyczajnego człowieka.10 byków Zen’ Osho i za szybą zobaczyłam byka właśnie..Budzę się? mam nadzieję..

    Polubienie

  3. „Chciejstwo” wprowadzone w czyn ma większe znaczenie niż „chciejstwo zrezygnowane, bo się nie uda”. Nigdy się nie uda, jeśli brak determinacji i poświęcenia. Trzeba czasem coś poświęcić, by osiągnąć sukces. Ale czy koszt będzie wprost proporcjonalny do wyniku? Sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie…

    Polubienie

Skomentuj

