Miło mi

 

– Kim jesteś? – zapytało mnie Niebo.

– Nie wiem…

– Jesteś kłębowiskiem chmur. Popatrz tylko ile masz kolorów… Jesteś miękką i słodką watą cukrową, porcją lodów z parasolkami ptaków, ale też grzmiącą burzą, podpierającą się ciężko błyskawicami… Z każdą chwilą inna.

– Ale chmur nie dotknę. Czy to znaczy, że jestem tylko iluzją?

Niebo zamyśliło się i odeszło pośpiesznie za horyzont.

 

– Kim jesteś? – zapytał mnie Bóg.

– Nie wiem…

– Jesteś częścią mnie. A ponieważ mogę wszystko, Ty też możesz być kim tylko chcesz.

– Czy Bóg tworzy także iluzje?

– Wszystko co jest i czego nie ma.

– Zatem jestem iluzją, której nie ma.

Bóg zamyślił się i odszedł do swej wszechmocy.

 

– Kim jesteś? – zapytało mnie Dziecko.

– Nie wiem…

– Jesteś dorosłym. Ja zamknę teraz oczy, a ty mnie złapiesz. Wiem, że przy tobie nie spadnę.

– Ale ja sam spadam, jak zatem mam złapać ciebie?

Dziecko zamyśliło się i postanowiło zrobić wszystko, aby nie spadać.

 

– Kim jesteś? – zapytało mnie Zwierciadło.

– Nie wiem…

– Jesteś Nie Wiem? A ja jestem Tobą. Miło mi. Chcesz mnie bliżej poznać?

Zwierciadło nie odeszło. To ja mogłem odejść.

 

photo-1447584402565-2a5b35a7ea8a

10 thoughts on “Miło mi

  1. Broń boże mi poprawiać artystkę, ale aż się prosi by było: „Bóg zamyślił się i odszedł do swej niemocy”. Bo to o iluzji…. niemocy….. zmienności wszystkiego. Ciekawe!

    Polubienie

  2. Ann! zgadzam się z Tobą bardzo, to jest piękna wysublimowana poezja! Pamiętam jak palanta dostałem na polskim, bo mi się przy omawianiu wiersza w liceum pomyliła anafora z amforą….. 🙂 , i miała Franca (polonistka Franciszka Sypko) rację stawiając mi dwóję, jak widać, bo zapamiętałem to do końca życia. A w tym wierszu-opowiadaniu Bóg,dziecko, zwierciadło zadają takie same pytania, a tylko zwierciadło daje podmiotowi lirycznemu wolność wyboru….. i zapewne każdy z nas czytających je ma inne odczucia.
    Pewnie też Franca, chociaż bardzo się starała, nie douczyła mnie wtedy, ale ta różnorodność odczuć… że każdy rozumie inaczej i czerpie z tekstu coś innego powoduje, o tym że wiersz- opowiadanie nie są banalne- a dla mnie „Miło mi” jest wyśmienite!
    PS
    A na historii kiedyś pomyliłem gumno z gównem i też dostałem palanta i też zapamiętałem do końca życia różnicę 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  3. Jestem tym, kim mogę. Ja to efekt moich wyborów, suma wszystkich zdarzeń, różnica moich sukcesów i porażek, iloczyn szczęścia, iloraz niepowodzeń. „Cogito ergo sum”

    Polubienie

Skomentuj

