Wyznanie krzywdy

– Ty, Człowiek, skrzywdziłeś mnie, Człowieka, swoim czynem, słowem lub zaniechaniem. Byleś wówczas tego nieświadomy, nie całkiem świadomy lub w pełni świadomy. Żadna z tych form nie zwalnia ciebie jednak z odpowiedzialności. Zrobiłeś to przez swój strach, niepewność, gniew, słabość, ignorancję. Przyjmij w pełni moją krzywdę, do której sam się przyczyniłeś. Przyjmij mój żal, gniew, rozczarowanie i niezgodę. I nawet jeżeli jesteś teraz zbyt słaby, aby udźwignąć tę odpowiedzialność, ja doświadczam w pełni mojej krzywdy, żalu, gniewu i rozczarowania. Pozwalam sobie na pierwotny krzyk, płacz i smutek. Mam prawo do osiągnięcia pełnego ukojenia.

Doświadczam w pełni mojej krzywdy, aby pozwolić jej odejść.

– Ja, Człowiek, skrzywdziłem ciebie, Człowieka, swoim czynem, słowem lub zaniechaniem. Byłem wówczas tego nieświadomy, nie całkiem świadomy, lub w pełni świadomy. Żadna z tych form nie zwalnia mnie jednak z odpowiedzialności. Zrobiłem to przez swój strach, niepewność, gniew, słabość, ignorancję. Przyjmuję w pełni twoją krzywdę, do której sam się przyczyniłem. Przyjmuję twój żal, gniew, rozczarowanie i niezgodę. I nawet jeżeli jestem teraz zbyt słaby, aby udźwignąć tę odpowiedzialność, nie zaprzeczam twojej krzywdzie, żalowi, gniewowi i rozczarowaniu. Pozwalam ci na pierwotny krzyk, płacz i smutek. Masz prawo do osiągnięcia pełnego ukojenia.

Doświadczam w pełni mojej odpowiedzialności, aby znać swoją moc sprawczą.

girl-746430_1280

7 thoughts on “Wyznanie krzywdy

  1. hm, dlaczego to sprawca wyrządzonej krzywdy pozwala osobie skrzywdzonej przez niego samego na smutek, płacz, pierwotny krzyk ? ” Pozwalam ci na pierwotny krzyk, płacz i smutek. Masz prawo do osiągnięcia pełnego ukojenia” Ja skrzywdzony poprzez wyrządzoną mi krzywdę jestem smutny, płaczę i krzyczę i na to nie potrzebuję zgody nikogo, to krzywdziciel powinien poczuć presję mojej krzywdy i bólu wewnętrznego a być może ja doznam ukojenia.

    Lubię to

  2. Czasem ludzie potrzebują (albo raczej takie mają przekonanie, że jest to warunek konieczny) uznania przez innych swojego cierpienia, aby móc uwierzyć, że rzeczywiście cierpią i mają do tego prawo. I nie ma to związku z logiką, a naszymi emocjami i wewnętrznymi mechanizmami, które kształtują się często w bardzo wczesnych doświadczeniach życiowych, gdzie ważne dla nas osoby pokazują nam, że to, co czujemy jest nie do przyjęcia („Nie maż się, nic się nie stało”, „Nie wolno się złościć”, „No chyba nie jesteś zazdrosna?”).

    Polubione przez 1 osoba

  3. Jeżeli krzywdziciel doświadczy odpowiedzialności, pozna swoją moc sprawczą, ale zastanowi się, naprawi krzywdę, to dobrze…. żal za grzechy, postanowienie poprawy, pokuta…. rozgrzeszenie. Ale ilu nie chce rozgrzeszenia? Nie wiedzą i nie słyszą, są za głupi, że ktoś doświadcza swojej krzywdy od nich …. Tacy są najgorszymi okrutnikami! bo nie sposób uzyskać od nich „zadośćuczynienie”.

    Polubione przez 1 osoba

      1. Wiem, że to jest dla mnie dobre, chcę i umiem wybaczyć. Ale rzeczywiście słowo „świadomość” nie jest jednoznaczne z definicji i często bywa nadużywane:)

        Lubię to

Skomentuj

